ایران مارکت 20

آموزش مهارت از مبتدی تا پیشرفته

ایران مارکت 20

آموزش مهارت از مبتدی تا پیشرفته

بهترینها را از ما بخواهید

کامپيوتر کامپيوتر

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش کم‌ توانی ذهنی و جسمی (فصل دوم)

فایل فروش | چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۵، ۰۱:۳۵ ب.ظ

مبانی نظری و پیشینه پژوهش کم‌ توانی ذهنی و جسمی (فصل دوم)


مبانی نظری و پیشینه پژوهش کم‌ توانی ذهنی و جسمی (فصل دوم)
دسته: پیشینه متغیر های روانشناسی 


فرمت فایل: doc 


حجم فایل: 48 کیلوبایت 


تعداد صفحات فایل: 15 



توضیحات جامع و کامل :




.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) کم‌توانی ذهنی و جسمی در 15 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

.

.

.

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

  • منبع :                           دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تعریف کم‌توانی ذهنی

کم‌توانی ذهنی مثل داشتن یک صفت، مثلاً چشم‌های آبی یا یک ویژگی مثلاً قدکوتاه یا لاغری نیست. کم‌توانی ذهنی، نه یک اختلال پزشکی و نه یک اختلال ذهنی است. کم‌توان ذهنی عبارت است از یک وضعیت خاص عملکردی که در دوران کودکی شروع می‌شود و مشخصه آن محدودیت در مهارت‌های هوشی و انطباقی است. کم‌توانی ذهنی درواقع نشانگر "هماهنگی" بین قابلیت‌های افراد از یک‌سو و ساختار و انتظارات محیط آن‌ها از سوی دیگر است. کم‌توان ذهنی به افرادی اطلاق می‌گردد که براثر نارسایی و نقص درکنش مغزی دچار حدی از کم‌توانی ذهنی شده‌اند و درنتیجه قادر به انجام امور شخصی و تکالیف اجتماعی خود در مقایسه با همسالان و افراد مشابه خود نیستند و علاوه بر داشتن مشکلاتی در جنبه‌های شناختی نظیر هوش، حافظه، زبان و یادگیری، از نظر ویژگی‌های رفتاری، مهارت‌های اجتماعی و سازش یافتگی دچار نارسایی هستند (خان‌زاده و همکاران، 1393).

از مشخصه‌های کم‌توانی ذهنی به‌عنوان یک ناتوانی عبارت است از محدودیت‌های فراوان در عملکرد هوشی و در رفتار انطباقی که خودش را در مهارت‌های مفهومی، اجتماعی و مهارت‌های انطباقی عملکردی نشان می‌دهد. این ناتوانی قبل از 18 سالگی بروز می‌نماید. در به‌کارگیری  این تعریف پنج فرض ضروری باید در نظر گرفته شوند:

1-    محدودیت‌ها در عملکرد فعلی را باید در بستری از بافت اجتماعی مربوط به گروه سنی فرد و فرهنگ وی در نظر گرفت.

2-    به‌منظور انجام ارزیابی معتبر باید تنوع فرهنگی و زبانی و همچنین تفاوت‌های مربوط به جنبه‌های برقراری ارتباط، حسی، حرکتی و رفتاری را در نظر گرفت.

3-    در هر فردی، محدودیت‌ها همراه با نقاط قوت هستند.

4-    هدف از توصیف محدودیت‌ها عبارت است از ایجاد نیمرخی از حمایت‌های لازم.

5-    با فراهم کردن حمایت‌های شخصی مناسب و مداوم، عملکرد زندگی فرد دارای کم‌توانی ذهنی عموماً بهبود می‌یابد.

کودکان استثنایی از نظر هوشی، جسمی و روانی و اجتماعی به میزان قابل‌توجهی در قیاس با همسالان دیگر خود متفاوت بوده و نمی‌توانند به نحو مطلوب حداکثر استفاده از برنامه‌های آموزش‌وپرورش عادی را ببرند. این‌گونه کودکان به دلیل اینکه رشد فکری کامل ندارند، واکنش‌ها و ویژگی‌های خاصی دارند. از سوی دیگر چون نمی‌توانند بر رفتارهای خودکنترل داشته باشند، یا اگر عمل خلافی از آن­ها سر بزند، احساس گناه و تقصیر کنند و همچنین به دلیل اینکه از نظر شخصی نارس و نابالغ هستند، ناگزیر نیازمند به توجه خاص و آموزش و خدمات فوق‌العاده‌ای هستند (باقری، 1379). افراد کم‌توان ذهنی حدود ۵/۱ تا ۵/۲ درصد از کل جامعه را تشکیل می‌دهند که اکثر آن‌ها قادر به گذراندن زندگی طبیعی هستند (آیچستید و بری، 2015)، برخی منابع، شیوع کم‌توانی ذهنی را در ۳ درصد جامعه برآورد کرده‌اند (لین و لین، ۲۰۱۳).



  Aychestid & Bari.

 Lin & Lin.


پرداخت و دانلود




بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .

کلمات کلیدی : مبانی نظری و پیشینه پژوهش کم‌ توانی ذهنی و جسمی (فصل دوم) , مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) کم‌توانی ذهنی و جسمی مبانی نظری کم‌توانی ذهنی و جسمی پیشینه پژوهش کم‌توانی ذهنی و جسمی فصل دوم پایان نامه کم‌توانی ذهنی و جسمی مطلب در مورد کم‌توانی ذهنی

  • فایل فروش